« اللهم صل علی محمد و آل محمد واهدنی لما اختلف فیه من الحق باذنک، انک تهدی من تشاء الی صراط المستقیم »
بصیرت زمانی معنا می یابد که انسان در معرض یک امتحان سخت قرار گرفته است و امتحان سخت زمانیست که مرز بین صحیح و ناصحیح  وحق و باطل محو باشد؛ این محو شدگی ممکن است بر اثر غبار آلود شدن فضا باشد به طوری که نتوان خوب و بد را دید و تشخیص داد. البته همه ی دنیای ما فتنه و مثال دنیا شاید پل صراط  است؛ همان راهی که از مو باریکتر و از تیغ برنده تر است. در این وضعیت اگر ما بتوانیم پل را ببینیم خودش یک کار عظیم است چه برسد به اینکه بر این پل  و راه نلغزیم و از مسیر حق خارج نشویم. به هر حال به چنین  وضعیت و فضایی، فضای امتحان، آزمایش یا فتنه می گویند و ما در هر زمان در حال حرکت بر پل صراطیم و در هر زمان سقوط ما محتمل.
گاهی مورد ابتلای فتنه یک شخص نیست بلکه یک ملت است  و یک تصمیم  می تواند مسیر تاریخ را برای یک ملت عوض کند. حال در چنین فضای سنگین وغبار آلودی که ممکن است حتی باطل عمدا خودش را در لباس حق عرضه کند تا افراد را به اشتباه اندازد، چه کسی می تواند حق را از باطل و صحیح را از ناصحیح تشخیص دهد؟ کسی که ببیند، حتی اگر در ظاهر نابینا باشد. در این زمان است که بصیرت معنا می  یابد و به شخص یا ملتی که فتنه را تشخیص دهد و سپس حق را از باطل مشخص ساخته و در جبهه حق مانده و علیه باطل قیام کند، بصیر می گویند. گاهی فتنه ها آنقدر غلیظ و سنگینند و یا باطل با چنان مهارتی خود را در لباس و ظاهرحق جلوه می دهد که به جز با لطف و مرحمت الهی و یاری اولیای خاصش نمی توان حق را از باطل تشخیص داد. چنین فتنه هایی  سالهاست که در تنها نظام سیاسی غیر شیطانی جهان به وقوع می پیوندد و تاکنون این ملت بصیر توانسته است از همه ی این فتنه ها سربلند بیرون بیاید و با وجود لغزشهای شدید، برصراط حق باقی بماند. انتخابات پیش رو نیز می تواند بستر مناسبی برای ایجاد فتنه ای جدید باشد و شرایط سقوط این ملت را فراهم نماید ولی به لطف خدا این بار نیز شاهد بصیرت روز افزون این ملت عزیز خواهیم بود و ان شاء الله این فتنه، آخرین گردنه و پرتگاه  خواهد بود و این ملت بزرگ و تاریخ ساز با عبور از این پیچ تاریخی، کمر شیطان را شکسته و مسیر تاریخ را  عوض خواهد نمود.

« اللهم صل علی محمد و آل محمد واهدنی لما اختلف فیه من الحق باذنک، انک تهدی من تشاء الی صراط المستقیم »
خدایا بر محمد و آل محمد درود  بفرست و در جایی که در حق اختلاف می شود ما را راهنمایی کن، همانا توهر که را بخواهی به راه راست هدایت می کنی.



| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |