درود بر شما و بر بندگان شایسته ی خدا
ساعت، حدود یک بعد از نیمه شب بود. امتحان ریاضی دو داشتم. طبق عادت همیشگی چند تا برگ چرک نویس، جزوه و چند تا کتاب باربط و بی ربط دور و ورم پهن بود. این روش درس خوندن بهم انرژی میده. به هر حال دوسه دقیقه ای می شد که قلم رو گذاشته بودم رو برگه ها و داشتم سردرگم  به جزوه و کتابا نگاه می کردم.
یک دفعه به خودم اومدم.داشتم دنبال یک چیزی می گشتم.خودم از کارم خندم گرفت چه برسه به بقیه، که بعدا براشون تعریف کردم.
داشتم دنبال "CTRL-Z" می گشتم. یه جایی تو حل مسئله، مسیر رو اشتباه رفته بودم. می خواستم برگردم تصحیحش کنم ولی حواسم نبود که  "CTRL-Z" فقط رو صفحه کلید رایانه است.
توبه ctrl-z
(گرفتن همزمان کلید کنترل و کلید حرف Z در برنامه های کاربردی رایانه، کاربر رو یک مرحله به عقب برمی گردونه تا اشتباهش رو تصحیح کنه).
همه معتقدیم که خداوند برای انسانها هم "CTRL-Z"ی قرار داده تا اگر اشتباهی مرتکب شدند برگردند و خود را اصلاح کنند.
بسیارند انسانهایی که وقتی از مسیر خارج می شوند فورا به خود آمده و با یک "CTRL-Z" ساده، برمی گردند و کار نادرستشان را اصلاح می کنند و کم نیستند انسانهایی که "CTRL-Z" شان را گم کرده اند و یا اصلا "CTRL-Z"ی برای خود متصور نیستند؛ این گروه به حرف هیچ خیر خواهی گوش فرا نمی دهند و با دنده گاز "الی یوم یبعثون" می شتابند و اینها شاید همانهایی باشند که گفته می شود، "CTRL-Z"شان مرگ است.
از مصادیق این دسته شاید بتوان همان فتنه گران مورد خشم مردم در نهم دی سال هشتاد وهشت را نام برد که سرشان به سنگ خورد ولی هنوز  "CTRL-Z" شان را نیافته اند.
اینها، همانهایی هستند که از سالها پیش، هر بار به آنها گفته شد در زمین فساد نکنید، گفتند: "نحن مصلحون"، ما روشنفکریم، اصلاح طلبیم ،لیبرال مسلمانیمم و از این سری... ولی امروز همه می دانند که "انهم هم المفسدون ولکن لا یشعرون". البته شاید این خوشبینانه ترین حالت باشد که بگوییم بعضیها شعور تشخیص مسیر حق از باطل را نداشته اند و در حالتی بد تر می توان گفت بعضی از اینها، عامدانه و بلکه خائنانه این مسیر فساد و افساد را انتخاب نموده اند.
و شاید بتوان گفت اینها همان کسانی هستند که دلهاشان مریض است و "فزادهم الله مرضا". همانهایی که تا وقتی بین مردم بودند، دم از ایمان به خدا و ایمان به امام و انقلاب و امام زمان(عج) می زدند و آن زمان که با شیاطینشان خلوت می کردند، همه ی ایمان مردم را به استهزا می گرفتند. حال همه شاهد بودیم که چگونه فضای تاریکی که به وجود آورده بودند با انوار مشعشع نور ولایت روشن گشت و خدا درمیان خلق رسوایشان ساخت و به استهزایشان گرفت و "یمدهم فی طغیانهم یعمهون".
چه برنامه ها که نریخته بودند و چه معامله ها و تجارتها که نکرده بودند وچه خوابها که برای این انقلاب و مردم  ندیده بودند؛ ولی خوابهاشان بی تعبیر بود و "فما ربحت تجارتهم و ما کانوا مهتدین". (آیات 6 تا 19سوره بقره).
و ایشان در نهم دی سال هشتاد وهشت، صاعقه ی خروش ملت را دیدند و غرش رعدآسای آنها را شنیدند و امسال هم دیدیم که چگونه از ترس، چشمها را بسته و انگشتها را در گوش فرو برده بودند تا صدای  فرو ریختن چارچوب کاخ رویایی شان را نشنوند و سالروز مرگ خود را نظاره گر نباشند.
و خدا، "CTRL-Z" را برای همه قرار داده است، حتی برای کسانی که مورد لعن او و مردم قرار داشته اند.
و البته "CTRL-Z" شرایطی دارد و از کسانی پذیرفته می شود که "تابوا و اصلحوا و بیّنوا" و آن زمان است که خداوند هم در رحمت را به روی آنها خواهد گشود. ولی آیا اگر اینها "تابوا" را هم انجام دهند، قادرند "اصلحوا و بینوا " را هم انجام دهند؟ آیا با همه ی داراییهایشان قادرند خسارتهای مادی ناشی از ناامنی های ایام فتنه را جبران کنند؟ گیریم که خسارتهای مادی را جبران کردند؛ خسارتهای جسمی و روحی ملت چه می شود؟ جنین های سقط شده چه می شود؟ بسیجی ها و جوانهای کشته شده چه می شود؟ دختران کشف حجاب شده چه می شود؟ والله العالم!
و بدانند، اگر بر نگردند و در همین حال از دنیا بروند، لعنت خدا و فرشتگان خدا و همه ی مردم بر آنهاست و در آن جاودانه اند.(آیات 159 تا 162 سوره بقره).
بدرود

ابوالقاسم یوسفی



| ارسال به فیس بوک | ارسال به 100 درجه کلوب |